Gyerekeknek
A foglalkozásról
Korosztálytól függően egy 45-55 perces, vidám és biztonságos foglalkozáson belül is fejlesztjük gyermeke koordinációs képességeit, mozgáskultúráját és labdaérzékét, amelyet később iskolai körülmények között is nagy előnyt jelent.
Ebben a korban a gyerekek rendkívül fogékonyak a teniszre.
Foglalkozásaink testnevelési játékokon és a tenisz sport kezdeti lépésein alapszik. Ezek az alapok legjobban labdás csapatjátékokkal és játékos versenyfeladatokkal sajátíthatóak el.
Fontos számunkra, hogy minden gyerek kivétel nélkül sikerélménnyel térjen haza, mert már ebben a korban figyelni kell arra, hogy önbizalma és magabiztossága fejlődjön. Olyan feladatrendszert építettünk ki, amellyel mindenki sikeres lehet a maga szintjén!
Edzéseink alatt már óvodás korban megtanítható a gyermekeknek, hogy a sport milyen jó időtöltés lehet, és a sportolási szokások kialakítása már ebben a korban elengedhetetlen a későbbi egészséges felnőtt élethez.
Feladataink és gyakorlataink által ízelítőt kaphatnak a gyermekeket a sportemberi hozzáállásról és arra is megtanítjuk őket, hogy milyen a jó csapatmunka, annak ellenére, hogy a tenisz egyéni sportág.
A feladatok játékos formában zajlanak, erősítve a koncentrációt és a figyelmet .
A program elsődleges célja, hogy a gyerekek megismerkedjenek a tenisszel és már kis korban megszeressék a sportot és a sportolás érzését.
Célunk, hogy a gyerekek vidáman, szeressék meg sportágunkat a teniszt, jól megtanulják az alapokat amelynek köszönhetően később akár egy életen át élvezhetik majd ennek gyönyörű sportnak az előnyeit.
3 -6 éves korban még nem feltétlenül a tenisz technikai oktatásával kell foglalkozni, hiszen a gyerekek fizikai képességei ezt még nem teszi lehetővé.
Sokkal fontosabb, hogy alacsonyabb nyomású labdával és kisebb ütővel játszva “teniszes” testnevelési játékok segítségével fejlesszük a gyerekek mozgáskoordinációját
A másik lényeges terület az egyensúlyérzék, hiszen a helyes mozgáskoordináció alapja a jó egyensúlyérzék.
Már kis korban fontos az erő, a gyorsaság és az állóképesség alapfokú fejlesztése.
Állóképesség fejlesztése alatt nem csak fizikai állóképesség, hanem pszichikai állóképesség fejlesztést is értünk.
A gyorsaság fejlesztése 6 és 12 év között a leghatékonyabban.
Nagyon lényeges területek az iskolára történő felkészítés, azaz a figyelem, és a türelem fejlesztése. Sok gyerek kezdi úgy az iskolát, hogy nem tud 45 percet végig ülni és végig figyelni, sportmozgás és sportági fejlesztés tökéletesen alkalmas ezen képességek kialakítására és a szokás megtanulására.
A korai sportolás előnyei
A korai sportolásnak sok pozitív hatása van a gyermekekre mind mentális, érzelmi és fizikális téren, mind a személyiség fejlődés szempontjából is. Több tanulmány és kutatás mutat arra bizonyítékot, hogy a fiatalkori sportolás megfelelő környezetben nagy hatással van a későbbi egészségmegőrző életmód kialakításában.
Azok a gyerekek akik már nagyon fiatal korban sportolnak, azoknál nagyobb a valószínűsége, hogy egy életen át fittek és aktívak maradnak. Az egészségesen és aktívan élő gyermekeknek (akik heti legalább 2-3-szor minimum 40 percet vagy annál többet mozognak) jobb a szív-és érrendszerük, az állóképességük, egészségesebb a csontozatuk, illetve lényegesen ritkább a gyermekkori elhízás. A sportolás jótékony hatással van az energiaszintre, a vérkeringésre és javítja az alvás minőségét is.
A szervezett keretek között rendezett sportfoglalkozások segítik a gyerekek szociális- és jellembeli viselkedési értékek kialakítását, mint például az őszinteség, a becsületesség, a csapatmunka, a bátorság és a kitartás, valamint fejleszteni tudja a vezetői tulajdonságokat, a kooperációs készséget, a fegyelmezettséget és a szófogadást is. A kicsik könnyen sajátítják el a pozitív jellemvonásokat bátorító környezetben, amikor egy példakép (szülő, edző, a társak) a megfelelő viselkedési mintákat mutatja nekik.
A foglalkozások alatt ruházaton kívül minden felszerelést biztosítunk a gyermekek számára.